Para a xente coma min, que
aínda non cumpriu os 50 e que leva máis da metade da súa vida
vivindo nun estado autonómico, seguir escoitando aquelo do pobo
galego asoballado por Castela resulta un discurso antigo e pouco atrainte. Seguir a bota-las culpas dos nosos males a Madrid reflicte
a nosa incapacidade de transformármonos nun pobo moderno, confrontar
os nosos medos e vicios e vencer os nosas pantasmas particulares e
idiosincráticas, verdadeira e principal barreira para o despegue de
Galicia.
Hai quen di cas únicas
guerras que poden ter sentido para quen nelas participa son as
guerras civís. É unha barbaridade, pero dino porque nelas estoupan
odios e envexas vellas entre veciños, entre xente que ben se coñece, ao
contrario que nas guerras entre países, nas que morren soldados anónimos, obreiros contra obreiros polo interese económico ou
político das súas elides nacionais. Analogamente, a opresión que eu detecto no meu contorno non é a de Madrid nin a de Bruxelas, senón a que se produce entre
políticos e cidadáns, entre patróns e obreiros, entre, en fin, os
nosos enxebres caciques e nós.
Por iso, cando desde o
“Noso Proxecto Común” expliquemos a radicalidade
democrática é esencial falar non só de como acadala na
nosa organización, senón tamén (e prioritariamente) como levala aos
nosos concellos, ao noso rural. Acadar a necesaria participación da veciñanza na
xestión do común e eliminar a capacidade dos caciques
locais de levar ao seu muíño a auga de todos esixirá máis que
cambios normativos ou axudas para a posta en práctica de orzamentos
participativos ou axendas XXI. Teremos que afiar a gadaña e cortar a
tupida rede de influenzas entre alcaldes eternos, empresarios de
éxito, políticos de longa carreira e altos cargos das
administracións públicas.
Esa rede, que resistiu
demasiado ben o paso do bipartito, é para min a rémora que afasta
a chegada da emancipación da sociedade galega, a que vai comendo o
alimento dun cooperativismo necesario, a que vai consumindo o osíxeno
das iniciativas transformadoras, a que obriga ao fin á emigración
dos máis inquedos, fosilizando a nosa sociedade e as nosas
estruturas. Cómpre acabar con ela para liberar a beleza e a riqueza
da nosa terra, para o seu goce por toda a sociedade.
Coido que que máis que resistir o paso do bipartito foi que houbo unha integración.
ResponderEliminar;D
ResponderEliminar