Fallan os datos certos,
mais estamos a primeiros de abril, neses días nos que as UCIs do
Estado agardaban estar no máximo de saturación. O momento máis
perigoso, o que segundo as novas que chegaban de Italia os médicos,
espantados, tiñan que decidir a quen se lle pon o respirador, e polo
tanto quen vive e quen morre. Novas con discursos dos Países Baixos
sobre unha presunta cultura diferenciada, con idade límite para
ocupar esas camas limitadas, novas sobre instrucións da Generalitat
de non levar ós hospitais ás persoas maiores afectadas polo Covid
19.
A decisión entre a vida e
a morte, esa triaxe que din comezou a aplicar Napoleón nas súas
guerras, ten forzosamente que ser a máis dura decisión para as
profesionais da medicina, mais de ser certas esas novas, non parece
selo tanto para algunhas profesionais da política, quizais confiadas
en que cando chegue o momento sempre serán as elixidas, sempre terán
cama nun deses hospitais privados para os que valorar a incidencia
económica das decisións médicas forma parte do negocio.
Pero interésame neste
punto determe no valor das vidas, e concretamente na falla de debate
á hora de decidir que, á hora da verdade, as persoas vellas deben
morrer. Nese intre crucial calquera de nós dariamos a vida pola das
fillas, certo, pero máis aló diso quero chamar a atención sobre o
deslexo cultural que nestas dúas xeracións fomos asumindo sobre o
coidado das nosas maiores.
Quizais consecuencia da
veneración que este sistema fai da tecnoloxía (da nova, da novísima
tecnoloxía), ou simplemente da baixada da natalidade -a mocidade é
un ben escaso- a xente nova acadou unha relevancia que nunca tivo.
Afeitas ós móbiles, tablets, ordenadores, esas que onte programaban
o vídeo e agora teñen a súa canle de Youtube, esas que se viven
nunhas redes sociais que, como a TV, máis que ferramenta de
transmisión de cultura e emocións, convirtironse nun aditivo
pasatempo -no que perdemos a vida mentres a vida pasa- pasaron de ser
aprendices a mestres, de extras a protagonistas, en poucos anos.
Certo, unha relevancia
falsa, que as fai ocupar minutos nos medios pero non outorga
estabilidade laboral, un recoñecemento baleiro, que non se traduce
nun compromiso social para darlles un futuro, como aqueles premios do
Feijoo ás tituladas que consistía nunha maleta coa que marchar do
país. Quizáis formando todo parte dunha estratexia de márqueting,
nun mercado que as ve presas moi fáciles do consumismo no que
medraron, cheos de xoguetes, roupa e tecnoloxía no canto de irmáns.
E pola misma razón, as
nosas maiores, desconectadas desa nova escuma da vida, desa
efervescencia tecnolóxica consumista, en boa medida voluntaria e
sabiamente, desde un xuizo máis fondo -o que dá o tempo vivido- do
que ten ou non importancia na nosa existencia, van quedando fóra dos
circuítos do consumo e da relevancia social. A súa sabedoría é
vista como inútil para os tempos que corren; ritmos que superan por
primeira vez na historia da humanidade a velocidade natural da vida
humana obrigándonos a unha actualización tecnolóxica cada poucos
anos.
A xente vella, encarnación
da experiencia e do coñecemento acumulado, é hoxe vista coma unha
carga inútil para esta sociedade. Unha sociedade descerebrada, que
corre velozmente a ningures, envoltorios baleiros, burbullas de ar.
Deixar morrer os vellos, que non pagan a pena esas vidas. Esta opción
polo rápido descarte das persoas maiores é a cristalización final
dunha tendencia de décadas, na que de a poucos fomos desprezando o
valor do moito que aínda nos achegan e do moito que lles adebedamos.
No mundo tralo
coronavirus, tamén deberemos repensar a posición das nosas maiores
na familia. Como con tantas outras cousas, deberemos ser capaces de
tomar perspectiva, saír deste século de excepción (o do petróleo)
que estamos a rematar, analizar e decidir, con xustiza e humanidade.
No hay comentarios:
Publicar un comentario